ارتباط قوی، وفاداری و اعتماد به برند چیزهایی هستند که قابل خرید نمی باشد و فقط در طول زمان قابل کسب می باشد. اما ما در عصر دیجیتال به سر می بریم و همه چیز به سرعت در حال حرکت می باشد از سویی نیازمند ایجاد ارتباطی قوی و ماندگار با مشتریان برند خود هستیم.

مسئله ای که ذهن بسیاری از صاحبان برند را به خود مشغول نموده این است که چگونه در مدت زمانی نه چندان طولانی بتوان این ارتباط را بوجود آورد و به سرعت به انتشار ویژگی های برند در میان افراد جامعه پرداخت.داستان سرایی نوع خاصی از بازاریابی محتوایی می باشد و همواره به عنوان یکی از ابزارهای فروش و بازاریابی محتوایی به حساب آمده است و در این بین توانسته است کمک شایانی به مدیران و صاحبان برند نماید و مسیر را برای تولید محتوای شنیدنی و قابل انتشار، از سوی برند هموار کند. برند داستان سرا می تواند با اشتراک محتوایی ارزشمند به جذب مشتریان بالقوه بپردازد و آنها را به مشتریانی وفادار تبدیل نماید. داستان برند فقط یک شعار جذاب بر روی بیلبوردهای شهر نیست بلکه یک استراتژی برای رشد در آینده و ایجاد رابطه با مشتری می باشد. تمامی دستاوردهای برند از ایده تا مفهوم خود شامل داستان می باشد و همه چیز در عنصر برند از رنگ، بافت و بسته بندی تا کارکنان و شرکا بخشی از داستان برند هستند پس تعریف آن به وسیله ی برند کار دشواری بنظر نمی رسد فقط باید به دنبال یک تجربه مشترک انسانی هیجان انگیز بود که قابل روایت باشد.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت ارزان

بیشتر بخوانید: طراحی سایت حرفه ای

برای داستان سرایی برند می توان از توصیه های زیر استفاده نمود:

article_image_one_498.jpg

1- قهرمان داستان را بشناسید و او را در مرکز داستان قرار دهید:

بطور معمول بسیاری از برندها برای داستان سرایی خود، برند را به عنوان قهرمان داستان انتخاب می نمایند و داستان برند حول شخصیت ایجاد شده توسط برند تعریف می گردد اما برند های موفق تر سعی می کنند مصرف کننده را تبدیل به قهرمان داستان برند نمایند و با ایجاد تجربه ای دلنشین وی را بخشی از این داستان قرار دهند. توجه به این موضوع که مشتری (مصرف کننده) باید در محیط کسب و کار شما بدرخشند بسیار پر اهمیت است و توجه به آنها به عنوان قهرمان بر ارزش پیشنهادی برند برای مشتریان می افزاید.

2- هدف داشته باشید:

باید بدانید هدف برند شما چیست و قرار است چه کاری را انجام دهد برای مثال موسسات خیریه ای که در جهت کمک به آوارگان جنگی فعالیت می کند داستان بهتری را می تواند روایت کند زیرا هدف از فعالیتش برای مخاطبانش مشخص می باشد. بیان هدف مشتریان را نیز در مسیر شما همراه می کند و همواره آنها را به مشارکت دعوت می کند تا بتوانید در ادامه ی مسیر از همراهی و همدلی آنها بهره ببرید.

3- داستان برند را به تصویر بکشید:

روایت داستان به تنهایی کافی نیست بلکه بهتر است به تصویرسازی پرداخته شود زیرا معمولا تصاویر بهتر می توانند احساسات را منتقل نمایند و ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطبان برند دارند.

4- سرگرمی ایجاد کنید:

یک داستان خوب برای اینکه بتواند مخاطبش را درگیر نماید و مدت طولانی با خودش همراه سازد باید بتواند سرگرم کننده باشد و انگیزه ای در افراد ایجاد نماید که این داستان را برای دیگران هم بازگو نمایند تا بتوان به کمک بازاریابی ویروسی این داستان را در سراسر جامعه ترویج نماییم.

5- احساسات مصرف کننده را درگیر نمایید:

برای داستان سرایی نیاز داریم داستانی که روایت می نماییم مورد باور مصرف کنندگان برند قرار گیرد و مردم معمولا وقتی احساساتی می شوند، راحت تر باور می کنند.

6- داستانی ادامه دار بسازید:

اکثر برند های موفق داستان هایی ادامه دار دارند و مخاطبانشان را به پیگیری ادامه ی داستان ترغیب می نمایند زیرا منتظر ماندن برای شنیدن ادامه ی داستان می تواند تجربه ای دلنشین باشد.

شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت طراحی سایت تهران ، طراحی سایت فروشگاهی و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. طراحی وب سایت یکی از ضرورت های انکار نشدنی برای رشد کسب و کارها به حساب می آید.

برند در دنیای مجازی

نامی که برای شرکت خود انتخاب کرده اید، شعار تبلیغاتی، رنگ هایی که در لوگو و طراحی های خود بکار برده اید و محتوایی که منتشر می کنید، جنبه های بصری و پیام برند شما را انتقال می دهند.در واقعبرند شما نشان دهنده و در بر گیرنده تمامی فعالیت های تجاری شما است. برای معرفی برندتان درفضای مجازی باید از قبل فکر و برنامه ریزی کنید چون تصویری که از همان ابتدا در ذهن مشتریان شکل می گیرد به سختی قابل تغییر است.

با توجه به نکات زیر می توانید برند خود را به صورت حرفه ای به مخاطبانتان معرفی کنید.

نکات زیر را بهتر است انجام دهید

1. جذابیت های بصری.

اگر قصد دارید برای سازمان خود یک پروفایل آنلاین ایجاد کنید، بهتر است از همان ابتدا حرفه ای ظاهر شوید چرا که تصویر سازمان از همان ابتدا در ذهن کاربران شکل می گیرد. وب سایت شما معرف سازمان شماست و هرچه حضور شما در اینترنت حرفه ای تر و جذاب تر باشد، تصویر بهتری از سازمان شما در ذهن کاربران ایجاد می شود. باید خود را طوری معرفی کنید که مشتریان بدانند حرفه ای هستید و کیفیت و خدمات اولویت های شما هستند. اما چگونه ثابت کنیم که در دنیای مجازی هم به اندازه دنیای واقعی حرفه ای هستیم؟ ممکن است کمی ظاهربینانه به نظر برسد اما تجربه نشان داده است که کاربران اینترنت به جنبه های بصری توجه ویژه ای دارند. به همین منظور بهتر است وب سایت یا لوگوی سازمان را به نوعی طراحی کنید که توجه کاربران را جلب کند. می توانید از طراحان وب سایت کمک بگیرید یا از ابزارهای طراحی وب سایت استفاده کنید. من Wix را پیشنهاد می کنم.

article_image_one_473.jpg

2. حضور فعال و ارتباط با مخاطبان.

برای اینکه کسب وکار شما معنا پیدا کند، باید با کاربران در ارتباط باشید. به این منظور باید پیش از انتخاب محتوای سایت، یک استراتژی بازاریابی اتخاذ کنید. این استراتژی باید با نیازها و خواسته های مخاطبان شما همسو باشد. بنابراین، ایجاد یک پروفایل آنلاین تنها طراحی یک وب سایت یا صفحه در شبکه های اجتماعی نیست بلکه انتشار محتوا و مطالبی است که برای مخاطبان شما جالب و حائز اهمیت باشد. به این منظور باید از عبارات و کلیدواژه های خاص بارها و بارها استفاده کنید تا اگر مثلا کاربری مطلبی را در گوگل جست وجو کرد، در صفحه نتایج جست وجو، سایت شما بالاتر از بقیه سایت ها قرار بگیرد (در حوزه بازاریابی اینترنتی به این عمل بهینه سازی موتور جست وجو یا SEO می گویند).

3. ارسال یک پیام منسجم.

از آنجا که در عصر دیجیتال میان مشتریان و سازمان ها کانال های ارتباطی بسیاری وجود دارد (مجلات، وب سایت ها، شبکه های اجتماعی، بیلبوردها و.) گاهی مشتریان و مخاطبان از دیدن ده ها پیام متفاوت از سوی یک برند دچار سردرگمی می شوند. به همین منظور باید تلاش کنید تا یک پیام واحد و منسجم را به مخاطبان خود منتقل کنید. اگر پیامی که به مخاطبان خود منتقل می کنید واحد و منسجم باشد، تصویری محکم و به یاد ماندنی از سازمان شما در ذهن مخاطبان شکل خواهد گرفت و هر کجا نشانه ای از شما ببینند (لوگو، شعار یا نقاشی) فورا به یاد شما خواهند افتاد. همین امر موجب می شود که مشتریان بارها و بارها به شما رجوع کنند و به شما وفادار باشند. پیام شما باید معرف ارزش های سازمان باشد و با تصویری که از سازمان خود ارائه کرده اید، همخوانی داشته باشد.

4. رهبری افکار مخاطبان.

تمام بازاریابان، بازاریابی و تبلیغات را خوب بلدند اما کمتر کسی می تواند افکار را رهبری کند. رهبری افکار، کار آسانی نیست و نیازمند زمان و تلاش بسیار است اما اگر به جای تبلیغات به روش های سنتی بتوانید افکار را رهبری کنید، از تمام رقیبان خود یک قدم جلوتر خواهید بود. اگر رهبری افکار را فرابگیرید، دیگر تنها یک بازاریاب نیستید، بلکه یک رهبر هستید و این یعنی نفوذ بیشتر. اما چگونه رهبر افکار شویم؟ هیچ کس رهبر به دنیا نیامده و این مهارتی است که باید به مرور زمان کسب کنید. وظیفه رهبر افکار، تنها ارائه محتوا نیست. او مسائل و گرایشات را از زوایای مختلفی بررسی می کند، راه حل های جایگزین را در نظر دارد و می تواند گرایش های مردم را پیش بینی کند.

نکات زیر را بهتر است انجام ندهید

1. تظاهر کردن.

هرگز به آنچه که نیستید تظاهر نکنید چرا که اگر تظاهر کنید، مشتریان شما احساس می کنند در معامله با شما فریب خورده اند، اعتماد خود را از دست داده و وجهه سازمان و تصویری که از شما در ذهن مشتریان نقش بسته، مخدوش خواهد شد. بهتر است سازمان خود را همان گونه که هست، بر اساس فرهنگ، اصول و ارزش هایش معرفی کنید. اگر هنگام معرفی سازمان شفاف عمل کنید، میان آنچه مشتریان درباره شما می خوانند با آنچه در عمل می بینند تفاوتی نخواهد بود و این یعنی تصویر یک برند قابل اعتماد.

2. استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان یک خیابان یک طرفه.

شبکه های اجتماعی با رسانه های سنتی متفاوتند از این جهت که شما از رسانه های سنتی تنها برای معرفی برند خود به عموم مردم استفاده می کنید. اما شبکه های اجتماعی مانند یک خیابان دوطرفه اند. ایجاد یک پروفایل آنلاین تنها به معنای ایجاد یک صفحه در فیس بوک یا یک حساب کاربری در توییتر نیست. شما در شبکه های اجتماعی باید با مشتریان گفت وگو کنید، از آنها نظرسنجی کنید و به سوالات و مشکلات آنها پاسخ دهید. از این طریق شما به مشتریان اعلام می کنید که به نظرات آنها اهمیت می دهید و آنها نیز در امور مربوط به برند شما سهم دارند.

3. کپی برداری و تقلید از برندهای دیگر.

کپی برداری عملی است که نه به مذاق مشتریان خوش می آید و نه به مذاق کسب وکارهای دیگر. به جای تقلید از برندی که مدت ها است جای خود را میان مشتریان باز کرده، بهتر است تحقیق کنید و ببینید که نیازهای بازار کدامند و چگونه با استفاده از تاکتیک های مختلف می توانید محصول یا خدمات متفاوت عرضه کنید. آنچه شما را از سایرین متمایز می کند در واقع نقطه قوت شما است. با نوآوری و فرهنگ سازمانی منحصربه فرد می توانید تصویری متفاوت از برند خود ارائه کنید.

4. فراموش کردن دنیای واقعی.

هرچند نقش دنیای مجازی در حفظ و بالا بردن وجهه یک برند غیرقابل انکار است اما نباید دنیای واقعی را فراموش کنیم. می توانید با سازمان های محلی، اتاق های بازرگانی یا موسسات خیریه همکاری کنید. فراموش نکنید که امکان ایجاد ارتباطات حضوری و عاطفی از طریق دنیای واقعی بیشتر از دنیای مجازی است. با مشتریان و رهبران سایر برندها ارتباط حضوری برقرار کنید و برند خود را در دنیای واقعی نیز معرفی کنید. هر یک از این افراد می توانند دوستان یا مربیان آینده شما باشند.

5. نادیده گرفتن عوامل برون سازمانی.

هرچند عواملی چون فرهنگ و فلسفه سازمانی در شکل گیری یک برند نقش مهمی ایفا می کنند اما هنگام معرفی سازمان، نباید عوامل خارجی و عرصه های دیگر را نادیده بگیریم. باید گرایشات سهامداران و عوامل اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و ی را همواره در نظر داشته باشیم و ببینیم که هر یک از این عوامل چگونه برند ما و وجهه آن را نزد مشتریان تحت تاثیر قرار می دهند. اگر این عوامل را در نظر داشته باشید، برند شما برای مشتریان معنا می یابد و آن را به خاطر خواهند سپرد.

طراحی سایت پزشکی ، طراحی سایت بیمه ، طراحی سایت گردشگری ، طراحی سایت آموزشی ، طراحی سایت هتل

داستان سرایی برای برندسازی

ماهیت داستانی برند

تحقیقات و شناخت بازار

برند ,های ,یک ,داستان ,سایت ,مشتریان ,طراحی سایت ,را به ,بهتر است ,وب سایت ,در ذهن ,برای داستان سرایی ,بیشتر بخوانید طراحی

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

با هم ، راه آشپزباشی فایل یو السلام علیک یا امام محمد تقی یا جوادالائمه faslecroyesh دانلود مقاله خرید اینترنتی درس ارزش های دفاع مقدس نوشته هاي يک دانشجو نحوه مطالعه مقالات علمی